Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu

Jogjakarta

Door: Gunnard

Blijf op de hoogte en volg Gunnard

31 Juli 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Yogjakarta, 30 juli 2014

Het meest opvallende is dat het hier zo gauw donker is. Om half zes valt de duisternis in en om zes uur is het pikkedonker. Verder is het merkwaardig dat je je hier snel aanpast aan de omstandigheden. Ik liep vanmiddag naar het zwembad bij ons hotel en plots schiet er een dikke rat voor mijn voeten weg. Is hier heel normaal en ik schrok er niet eens van. Grote en lange duizendpoten liggen te rusten aan de kant van het voetpad.

In overleg met de reisleiding hebben we vandaag opnieuw een rustdag, zodat mijn darmen tot rust kunnen komen. Die rust heb ik hard nodig voor de bezichtiging van de Borobodur en de Prambanan. De beklimming van de Bromo staat de komende dagen ook nog op de rol.


Om 4.00 uur werden wij opgehaald om naar de Borobudur te gaan. Ik schrijf wij, maar ik ben niet meegegaan omdat mijn darmen nog regelmatig opspelen. Ik heb een dieet van witte rijst en twee hard gekookte eieren. De hollandse reisleidster adviseerde mij een indisch medicijn wat ik maar heb aangeschaft. Voor de rest voel ik me behoorlijk gammel. Tegen 13.30 uur kwamen de anderen terug en zij waren behoorlijk uitgeput. Ze vonden het heel bijzonder en ik hoop dan ook dat de foto's voor zich spreken.

Het ga jullie goed!

  • 31 Juli 2014 - 10:38

    Rob En Marian:

    Hoi lieve Gun,wij hopen dat je darmen weer gauw ok zijn!
    En je verder kunt gaan met " ontdekken" ,allevier lieve groeten van Rob en Marian

  • 31 Juli 2014 - 11:16

    Suzan:

    Hoi lieve mensen

    Das shit , zal ik maar plastisch zeggen.
    Er zijn er maar een paar onder ons die daar geen last van krijgen tijdens zo'n grote reis.
    Neem af en toe ook wat bouillon en wat suikerhoudende zaken,dan gaat het gammele gevoel wat weg Gun.
    Heel veel mooie momenten toegewenst en we lezen het graag terug!!!

  • 31 Juli 2014 - 12:54

    Els Tuk:

    Goed Gun dat je rustdag genomen hebt want Borobudur is vermoeiend om te bezoeken !
    Hoop dat darmen snel tot rust komen & lijkt goed dieet !
    Bromo bezichtigen is geweldig hebben wij om 4am voor zonsopgang gedaan & is indrukwekkend ! Naar boven tot krater klimmen is vermoeiend & er is soms zware zwavelgas aanwezig wat ademen moeilijk maakt dus oppassen.
    Je kunt ook in plaats van alle trappen doen per kleine paartjes naar boven/beneden gaan is ook leuk om te doen & makkelijker !
    Gauw beter worden er is nog zooo veel moois te zien in jouw prachtige geboorteland !
    Blijf wat langer op je dieet dat is ons advies.
    Maar vooral genieten van alles jullie viertjes saampjes.
    Kusjes van ons Els

  • 31 Juli 2014 - 13:01

    Henriette:

    Zo leuk om jullie reis met verslagen en foto´s te volgen!

    Gunnard: heel veel cola drinken, dat helpt echt!

    Groet, tet

  • 31 Juli 2014 - 15:28

    Lottie:

    Zolang die rat maar voor je voeten wegspringt, mijn vader had eens een rat in zijn broekspijpen..gelukkig is hij niet gebeten anders was ik er niet meer geweest. Mij niet gezien bij die beesten....brrrr. Sneu dat je niet mee kon maar er staat nog genoeg op jullie verlanglijst deze reis. Gauw beter worden...liefs vanons.

  • 31 Juli 2014 - 15:39

    Annie R.:

    Je bent anders helemaal geen kakker. Knap lastig lijkt mij en ook heel vervelend omdat je nu aan bepaalde activiteiten geen deel kunt nemen. Hopelijk knap je snel weer op met alle adviezen van iedereen.
    Bedankt voor je mooie verhalen, ik lees ze graag.
    Met lieve groet, Annie.

  • 31 Juli 2014 - 16:34

    Wendy:

    Oh dear!!! rumbly tummy, no good!!!! hope you get better soon. a good dose of whiskey will chase the buggers away!!!! love to all X

  • 31 Juli 2014 - 21:09

    Willy:

    Hoi lieve Gun en Irenke,

    Het is al genoemd hierboven: cola schijnt een heel goed middel te zijn bij je darmproblemen.
    Zorg ook voor voldoende zout. En goed blijven drinken Gun en dan geen whisky he...

    Liefs en houd goede moed,
    Willy

  • 02 Augustus 2014 - 11:11

    Armaya:

    Oh dat is niet leuk. Hoop dat gauw over is. Beterschap gunnard. Doe je maar rustig aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesië 2014

Een (hernieuwde) kennismaking met mijn geboorteland.

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2014

Bounty islands

12 Augustus 2014

Tulamben

11 Augustus 2014

Bali, Indonesië

07 Augustus 2014

Banyuwangi

05 Augustus 2014

Bromo belevenissen
Gunnard

In juli en augustus 2014 ga ik met Irenke, Willeke en Bram ruim zes weken naar Indonesië. Met dit reisverslag willen wij vrienden en familie mee laten genieten met onze belevenissen.

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 8725

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: