Yogjakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Door: Gunnard

Blijf op de hoogte en volg Gunnard

29 Juli 2014 | Indonesië, Bandung

Yogjakarta, 29 juli 2014

De laatste dag in Bandung hebben we doorgebracht door eerst naar het station te gaan en ons te informeren hoe alles in zijn werk ging want we reisden de volgende dag met de trein van 7.00 uur naar Yogjakarta.

Daarna gewandeld naar volgens zeggen de meest chique straat van Bandung Bragastraat, nou dat viel tegen. Daarna naar het centrum gewandeld met oude gebouwen uit de koloniale tijd, art deco stijl. Mooi om te zien. De anderen wilden nog een moskee bezoeken maar zagen daarvan af omdat ze de sfeer te agressief vonden.

We doken vroeg ons bed in omdat we de volgende ochtend om 5.00 uur op moesten.

De treinreis verliep soepeltjes, de trein vertrok 3 minuten te vroeg! en kwam stipt op tijd 8 uur later aan.

Het landschap dat zich aan je voltrok was wonderschoon, talloze rijstvelden, bergen en valleien werkelijk een schilderij.

Bij aankomst stond Amri onze gids voor de komende dagen ons op te wachten en bracht ons naar ons hotel in het centrum.

Helaas kreeg ik die avond buikkrampen en diaree niet fijn. Ik besloot morgen rustig aan te doen.

Tot het volgende verslag!

• 29 Juli 2014 - 09:24

Suzan:

Het ziet er prachtig uit, met super blonde Irenk op de laatste foto, ze zal wel veel bekijks hebben!
    Idd Rustig uitzieken Gun, je hebt je energie hard nodig voor deze mooie maar intensieve reis.

• 29 Juli 2014 - 09:35

Ali & Henk:

Mooie foto's hoor. Leuk jullie daar te zien. Alleen ontbreekt de Bram op de foto. Die hebben we lang geleden voor het laatst gezien....
    Hier in Nederland loopt alles, vanwege zware buien, onder water. Hele straten zijn afgesloten en er is veel schade en lekkage.
    Enfin, genieten jullie daar maar van dat prachtige land.
    Bedankt voor de leuke berichtgeving.
    Liefs aan allen,
    Ali & Henk

• 29 Juli 2014 - 09:40

Rob En Marian:

Hoi lieve allebei,Wat een mooie foto,s,Irenke ziet er top uit,Gun en Willeke ook hoor,maar Irenke....., Gun hopelijk is diare voorbij en kunnen wij het vervolg weer met vreugde tegemoet zien,fijn dat de treinreis een succes was,mooi die aan je voorbijtrekkenende natuur,verveelt nooit he,net een film.
    Heel veel liefs en gezondheid gewenst vanuit Ulvenhout waar de regen nu met bakken uit de lucht komt vallen,dus we gaan shoppen,xxxxx Marian en Rob

• 29 Juli 2014 - 10:27

Frans En Anneke:

Hoi hoi,
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken! Hopelijk gaan de buikkrampen snel over! Het schijnt er bij te horen bij dit soort reizen. Wij kunnen er over mee praten!
    Wij zijn nog steeds in de Picos de Europa in Spanje. Ook prachtige natuur en een temperatuur die uit te houden is.
    Geniet nog van jullie reis!
    Liefs,

• 29 Juli 2014 - 12:01

Kyra:

Hallo schatten,

Leuk om jullie te zien op de foto!Heeft mamma al boedah's gespot? Hier heeft het nog niet geregend dus de jongens spelen hele dagen buiten.
    Pap, ik hoop voor je dat je krampen snel weg gaan.
    Wij missen jullie aanwezigheid! Nathan hoopt dat jullie snel terug komen.
    Groetjes van iedereen hier aan jullie
    Fijne tijd nog. Kusjes van mij.

• 29 Juli 2014 - 16:10

Udo Grimminck:

Dank wederom voor je leuke verslag! Ik hoop dat de maagklachten spoedig tot het verleden zullen behoren en dan ... gudek eten! Dé specialiteit van Yogja. maar misschien valt dit je, zoals de Braga in Bdg. hoewel die niet eetbaar is, ook wel tegen. Wij kijken uit naar jullie verdere avonturen!! Geniet van alles!!

• 29 Juli 2014 - 17:16

Annie R.:

Het wordt steeds mooier lijkt het wel. Maar dat komt misschien omdat de verslagen ook steeds een beetje langer worden. Leuk!
    Maak jullie vooral geen zorgen om de regen hier, hier in A is geen drup gevallen en dus ook geen overlast. Jullie huis staat er nog steeds droogjes bij.
    Veel plezier verder samen.
    Met lieve groet, Annie.

• 29 Juli 2014 - 22:24

Els Tuk:

Wat een leuke foto's & wat een leuke update van jullie prachtige reis !
    Wij hebben die treinreis ook gedaan & landschap was geweldig om te zien !
    Nu gauw weer herstellen van buik kraampjes & verder genieten want er is nog veel te zien !
    We genieten mee & kusjes van ons beide Els

• 30 Juli 2014 - 21:50

Lottie :

Dag lieve mensen, oei wat een mooie reis en oei wat vervelend...die diarree. Heb je een hotelarts? Die kan je precies de goede medicijnen geven en ben je er in een dag vanaf, zegt G. Kon je het uitzicht in de trein ook filmen? Ik zie het al een beetje voor me maar dit zal natuurlijk genieten zijn in Assen straks, achterover geleund op de bank en naar Yogjakarta reizen ;-)
    Wij hebben gisteren G zijn verjaardag gevierd in Borkum, waar een grote Jan van Gent mijn overheerlijk ijsje uit de hand griste om zonder te betalen er vandoor te vliegen. De mensen hebben zich kapot gelachen, ik bleef beteuterd achter. Beterschap en op naar de volgende ervaringen. Xsies