Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu

Malang

Door: Gunnard

Blijf op de hoogte en volg Gunnard

04 Augustus 2014 | Indonesië, Malang

Zondag 3 augustus 2014

's Ochtends om 6.15 uur aan het ontbijt gepakt en gezakt voor de treinreis van 2 uur naar Nganjuk. Er was ons verteld dat er een autoloze zondag in Solo zou zijn en daarom een uur moesten uittrekken om bij het station te komen. We zagen zo vroeg op de ochtend nog genoeg auto's rijden. Overigens kan men beter een scooterloze zondag invoeren omdat die m.i. meer verontreinigend zijn dan de relatief moderne auto's die er rondrijden.

Na een kwartier waren we al op het station en begrepen we waarom men van het hotel de autoloze zondag had ingevoerd. Onze chauffeur van het hotel loodste ons langs allerlei in zijn ogen interessante plekken waar hij ons vroeg uit te stappen maar wij gezien de tijdsdruk weigerden. Enfin dit is Indonesië!

De treinreis is trouwens ook een heel schouwspel op zich er zijn nogal wat militairen en paramilitaire personen aanwezig. Bij de ingang tot de perrons wordt je kaartje gecontrolleerd door een beambte van de spoorwegen met naast hem een politieman met het nodige schiettuig binnen handbereik. Na de controle tref je op de diverse perrons kruiers en vele mensen in diverse uniformen aan. Het maakt nauwelijks indruk op de mensen en ons.

Het volgende vermakelijke tafereel is tijdens de reis de controle van de kaartjes. Ca 6 personen komen de coupé binnen voorop iemand met een semi automatisch geweer en dan de conducteur en dan iemand die iets op een lijst turft. Vervolgens twee militairen met pistool in de holster en iedereen laat een en ander gelaten over zich heen komen.

De catering is ook buitengewoon te noemen. Om de 5 minuten komt er iemand langs waar je warm eten, een broodje of een snack kan kopen. Tot slot is er een functionaris van de " on trip cleaning staff" die elk papiertje of dergelijke opruimt.

Heel fraai. In Nganjuk stond Amri ons al op te wachten e stond ons een lange autotocht naar Malang te wachten met mooie uitzichten en stops langs bomen met fraaie vruchten. Helaas is Amri's buitenspiegel tijdens de rit gesneuveld omdat een tegenligger een manoeuvre moest maken.

Vlak voor Malang maakten we nog een stop bij een waterval en daarna kwamen we aan in Malang waar de koloniale sfeer nog duidelijk aanwezig is. Hier hebben mijn beide ouders hun jeugd doorgebracht.

's Avonds in een kroeg gezellig naar een jazzband zitten luisteren waarbij wij nogal veel bekijks scoorden.

• 04 Augustus 2014 - 09:08

Suzan:

Hilarisch die treinrit!!
    Straks vinden jullie alles maar weer saai en overgeorganiseerd hier in Nederland, denk ik !
    Al dat wapentuig lijkt mij zeer intimiderend, maar hopen dat er nat kruit in zit haha
    Mooi Gun dat je de plek hebt gevonden waar je ouders zijn opgegroeid!! Soms is er niets meer over van oude plekken.
    Op naar het volgende avontuur!!

Xx

• 04 Augustus 2014 - 09:13

Ali & Henk:

Fijn Gun, dat je weer in staat bent om de reis te vervolgen. Het lijkt ons bijzonder om rond te kijken in de omgeving waar je ouders zijn opgegroeid.
    Geweldig al die indrukken en ervaringen. Geniet ervan!
    Lieve groeten aan allen van Ali & Henk

• 04 Augustus 2014 - 10:01

Rob En Marian:

Hoi allevier!
    Gun wat fijn dat de darmen rustig zijn gebleven en je nu volop kan genieten van waar je ouders opgegroeid,bijzonder lijkt ons,zo na al die jaren.Hopelijk volgen er nog foto,s,maar anders zien we die tijdens een herfstige Hollandse dag hier wel!
    Mooie tijd verder,lieve groeten voor allevier en kijk uit voor schietgrage militairen,smile.
    Xxxxx Rob en Marian

• 04 Augustus 2014 - 11:09

Els Tuk:

Geweldig dat jullie nu de plek van Gunnard ouders bezoeken !
    Moet indruk maken vooral na zovele jaren !
    Moesten hartelijk lachen om trein ervaring & bedankt voor leuk reis verslag !
    Thuis zal later alles weer erggg rustig lijken ?
    Geniet maar fijn van alles & pas goed op gezonde darmen !
    We verheugen ons op vervolg van jullie mooie reis & liefs van ons aan jullie viertjes Els

• 04 Augustus 2014 - 13:35

Tanni Koens:

Lieve twee, ik heb jullie verslagen met veel plezier gelezen, kon echter niet reageren omdat mijn computer twee weken stuk was. En omdat ik verhuisde naar een gite ( appartementje) van kennissen. Ik woon daar nu voorlopig, een piepklein huisje in de natuur, even wennen maar nu heel fijn. Harry is weer terug en we spreken af en toe met elkaar.
    Jullie reis lijkt me prachtig en bijzonder, fijn dat je weer beter bent Gun, want dat is toch heel jammer als je steeds niet mee kunt, heb je ook veel herinneringen terug gevonden?
    geniet nog en veel liefs voor jullie allen,

Liefs Tanni

• 04 Augustus 2014 - 19:13

Lia Hofman:

Hallo Gunnard en Irenke, Wat weer een prachtig verslag. Fijn dat je darmen weer in takt zijn hi,hi.
    Nu kun je weer met een gerust hart meereizen. Wat lijkt het me prachtig om dit alles te zien, vooral voor jouw Gunnard nu je dat van je ouders hebt gezien. Wat maken jullie toch veel mee en wat zal je
    prachtige foto's hebben. Die treinervaring zal je wel niet snel vergeten, wat kost dat allemaal niet al dat personeel. Ik vind het leuk dat je steeds die moeite neemt om zo'n verslag te schrijven. Op naar het volgende verslag. Goeie reis verder. Liefs Lia

• 05 Augustus 2014 - 11:33

Lottie:

Blij dat alles weer naar wens gaat en je vakantiegeld niet allemaal opgaat aan toiletpapier. Geniet en sla het op in je brein, dan kan je thuis nog nagenieten. Heel veel reis, kijk, drink en eetplezier. Lfs. wij...

• 05 Augustus 2014 - 16:15

Armaya:

Wat een verhaal ove de treinreis, dat ken ik helemaal niet. Heeft dat misschien te maken met de president verkiezingen ???