Tulamben - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu Tulamben - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu

Tulamben

Door: Gunnard

Blijf op de hoogte en volg Gunnard

12 Augustus 2014 | Indonesië, Balikpapan

Helaas heb ik geen fotoruimte meer, dus zal ik nog meer mijn best doen om onze avonturen zo te beschrijven dat jullie je er een voorstelling van kunnen maken.

's-Ochtends was Bram al vertrokken voor zijn eerste duik in het diepe. Wij lagen wat lui vadsig voor onze kamers met een frisse wind uit zee die voorkwam dat wij zouden roosteren. Ik kan mij voorstellen dat er hier veel toeristen komen. De temperatuur is weldadig, de mensen vriendelijk en het leven spotgoedkoop. Jullie weten dat ik ontzettend van lekker eten houd. Gisteren hebben we verse gegrilde barracuda gegeten, terwijl ik het schrijf begin ik spontaan te watertanden bij het idee.

En ja vandaag heb ik mijn eerste duik in het zwembad genomen, mijn reisgenoten stonden perplex van mijn zwemkunstten. Nu heb ik van nature al een hoog soortelijk gewicht waardoor ik makkelijk drijf. Toch was het heerlijk.

Bram praatte honderduit over zijn duik. Vanmiddag ging hij duiken bij een wrak genaamd Liberty, een oorlogschip dat door de jappen is getorpedeerd. Als het je interesseert google maar eens Liberty Tulamben.

's- Middags hebben we een massage genomen. Irenk en ik hadden beiden kleine Balinese vrouwen, geen idee hoe oud ze waren, maar diegene die mij onder handen nam, zei constant everything ok sir op mijn kreten van pijn. Misscihien neem ik donderdag wel weer een massage. Voor € 5,40 je een uur te laten pijnigen is ook een ervaring nietwaar?

Lieve mensen, het eind van onze trip zit er aan te komen, maar we krijgen nog een aantal bounty ervaringen!

  • 12 Augustus 2014 - 17:18

    Rob En Marian:

    Hoi!
    Klinkt ergggg goed allemaal,wat een reusachtig bijna einde van jullie reis,maar ik geloof dat jullie nog 1 keer verkassen?
    Veeeeeeel genieten gewenst vanuit een regenachtig Appeltern...., foto,s houden we gewoon tegoed,
    Liefs van ons beide,Rob en Marian

  • 12 Augustus 2014 - 17:31

    Els Tuk:

    Heerlijk luieren & zemmen & duiken !!!
    Mooi einde van een prachtige reis naar jouw geboorte land Gun !
    Geniet van massage & als het dan zover is een goede reis terug naar Assen !
    We horen graag meer verhalen & foto's zien op de Tuut !
    Bedankt voor het mee mogen reizen want wij waren op de meeste plekjes ook dus was extra leuk om te lezen & zien van foto's !
    Wij zijn 3 keer in jouw indonesia geweest & was altijd een feest !!!
    Liefs van ons allen & fijne verjaardag van Irenke kusjes Els

  • 12 Augustus 2014 - 20:04

    Suzan:

    Wat een verschrikkelijke straf, die vadsigheid, zwem/drijf situatie en een afschuwelijke massageervaring die je, heel dapper, toch nog een keer wil overdoen terwijl de prijs je helemaal niet aanstaat. Bah, ik zou een klacht indienen. Verder lijkt dat duiken me wel helemaal oké, you go Bram!!

  • 12 Augustus 2014 - 21:19

    Leo Van Krimpen:

    Als ik me niet vergis, wordt het steeds iets luier en iets Bourgondischer. Zo herken ik weer het beeld dat ik uit onze bezoeken aan Duitse steden heb overgehouden. Volgens mij zijn jullie inmiddels volledig geacclimatiseerd en geassimileerd. Ik hoor niets meer over de warmte, of over maag- en darmstoornissen, je laat je voor een koloniaal bedrag pijnlijk verwennen. Ik ben benieuwd hoe je het hebt ervaren om in je vaders (en moeders natuurlijk) voetstappen te hebben gelopen. Ik ben ook benieuwd of Irenke genoten van de Oosterse tempels en spiritualiteit. Geniet nog van de laatste week oid. Groeten aan en kus voor Irenke.

  • 12 Augustus 2014 - 22:34

    Annie R.:

    Is jullie reis al weer bijna voorbij??? Jullie doen ook zulke leuke dingen dat de tijd wel moet vliegen.
    Dus Gunnard, je hebt Kunsttachtig gezwommen? Ach ja, je heet ook niet voor niets Kunstt met dubbel t dat moet je dan ook wel waarmaken.
    Schaam je je trouwens niet wanneer je maar zo weinig hoeft af te rekenen na een uur gemasseerd te zijn? Okay, ze deed je misschien wel een beetje pijn maar toch, dat mag dan ook wel voor dat geld. Ik vraag een beetje meer maar dan doet het geen pijn ;-)
    Geniet nog maar van de laatste mooie momenten.
    Met lieve groet, Annie.

  • 13 Augustus 2014 - 07:14

    Kyra:

    Hoi lieffies, ik vind dit verslag inderdaad G.kunsttachtiger. Klinkt allemaal erg aangenaam..ik kom jullie graag vergezellen om lui en vadsig op het strand te liggen! Je kunt ook om een lekkere goedkope gezichts massage vragen, heb ik van Armaya gehoord. Die doen vast geen pijn! Onze vakantie is ook bijna voorbij en yesss volgende week kunnen wij jullie weer lastig vallen..;-) Grapje hoor, we komen alleen even knuffelen Xx

  • 13 Augustus 2014 - 12:00

    Ali & Henk:

    Hoi Gun,
    Onderga al dat lekkers. Voor je het weet ben je weer in Assen :-(
    Volgens ons is Gun daar als een vis in het water.
    Jullie hebben een prachtige reis gehad! Geniet ook nog van de laatste dagen!
    Lieve groeten aan allen van Ali & Henk

  • 16 Augustus 2014 - 19:29

    U. Grimminck:

    Hallo Gun, Irenke en reisgenoten.
    Eindelijk heb ik weer eens je reisverhalen kunnen lezen. Had heel wat in te halen, maar heb het allemaal met genoegen én - van tijd tot tijd - een glimlach gelezen! Op de één of andere manier, ik geef grif toe dat het aan mij kan liggen, kon ik je reisverslagen niet bereiken. Kreeg écht een melding dat de site 'in onderhoud' was.
    Vreemd eigenlijk, want daar hadden je andere volgers kennelijk helemaal geen last van. Pfff ... ik blijf het een raadselachtig medium vinden! Hahaha! Hoe dan ook heel blij te vernemen dat het jullie allen goed gaat.
    Tot gauw ziens dan nu. Hartelijke groeten van Tineke en Udo.

  • 17 Augustus 2014 - 19:42

    Suzan:

    Hoi lieve jullie

    Kunnen jullie even reageren, ik maak me een beetje zorgen daar er een schip is vergaan bij Lombok en daar zaten ook Nederlanders op.

    Bedankt alvast
    Xxxxx

  • 20 Augustus 2014 - 09:56

    Ali & Henk:

    Hé luitjes,

    Waar zitten jullie? We hebben al 8 dagen niets meer vernomen....
    Gaat het jullie goed?
    Liefs van Ali en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Balikpapan

Indonesië 2014

Een (hernieuwde) kennismaking met mijn geboorteland.

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2014

Bounty islands

12 Augustus 2014

Tulamben

11 Augustus 2014

Bali, Indonesië

07 Augustus 2014

Banyuwangi

05 Augustus 2014

Bromo belevenissen
Gunnard

In juli en augustus 2014 ga ik met Irenke, Willeke en Bram ruim zes weken naar Indonesië. Met dit reisverslag willen wij vrienden en familie mee laten genieten met onze belevenissen.

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8697

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: