Scooter - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu Scooter - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Gunnard Kunstt - WaarBenJij.nu

Scooter

Door: Gunnard

Blijf op de hoogte en volg Gunnard

23 Juli 2014 | Indonesië, Samosir

De welnessdag is er helaas bij ingeschoten, omdat Bram en Willeke een ziektedag hadden. Waarschijnlijk het gevolg van het eten in de bush. Wij hebben wat gewandeld in het dorpje. Gesproken met verschillende mensen die het nogal interessant vinden dat ik in Indonesië geboren ben en verhuisd naar Holland met mijn ouders. Dat een en ander samenhangt met het koloniale gebeuren snappen weinig mensen.

Vandaag 22-07-14 waren Bram en Willeke iets aangesterkt, maar besloten toch maar te relaxen rondom het zwembad om hun darmen en zichzelf rust te gunnen.
Wij besloten een scooter te huren en de omgeving van Tuktuk te verkennen. Samosir is zo'n mooie plek met een verrukkelijk klimaat. 's Ochtends reden wij richting Pangururan. Gezien het feit dat ik toch niet zo'n hele ervaren scooterrijder ben zijn we bij Simanindo omgekeerd en hebben de lunch gebruikt in ons hotel.

Na de lunch zijn we naar Tomok gereden waar in de bergen een graftombe is van één van de koningen van de Bataks, wel werden wij gewaarschuwd dat de weg bergop bar slecht was, grote gaten in de weg en veel kiezelstenen die het wegdek moesten voorstellen. Met veel te veel overmoed begonnen wij aan de klim om halverwege rechtsomkeert te maken vanwege de wegomstandigheden. Bergafwaarts was mogelijk een graadje erger. Slippende bochten totdat wij echt onderuit gingen. Irenk viel bovenop mij, gelukkig hielpen hulpvaardige mannen mij en de scooter weer overeind. Een paar schaafplekken en een pijnlijke rib was de schade. We hadden er genoeg van en zijn teruggekeerd naar ons hotel, waar mijn verwondingen liefdevol werden verzorgd door onze vrienden.

Helaas zijn de darmen van Willeke nog onvoldoende hersteld zodat we besloten om de excursie morgen af te blazen.

Groeten van Gunnard, Irenke, Bram en Willeke.

  • 23 Juli 2014 - 07:36

    Rob En Marian:

    Aj,da,s jammer,darmen,rib,afijn wellicht een goede waarschuwing voor de rest van de reis ,hartstikke voorzichtig zijn met eten,drinken,zeker in relatie met inspanning,warmte en de andere flora en fauna van onze Nederlandse darmpjes...hopelijk heeft Willeke ORS poeders bij zich?!
    Een goed herstel allemaal en toi,toi voor vervolg.
    -Wij hopen natuurlijk wel dat er een fotootje bestaat van jullie op de scooter,wat een avontuur.
    Liefs van hier,ik,Marian,ga vandaag met de andere Kunsttjes naar het Dolfinarium..
    Beterschap vooral voor Willeke.Hugs van Rob en Marian

  • 23 Juli 2014 - 08:01

    Wendy:

    Oh dear, some things are better left to young pioneers rather than pensioners!!!! Silly farts!!!! But still respect that you gave it. Try!!! xxxxx

  • 23 Juli 2014 - 08:08

    Ali & Henk:

    Tijdens een vakantie is er altijd wel een moment dat je, met name door ziekte, even "thuis" wilt zijn. Binnenkort gaan jullie met hernieuwde krachten de reis vervolgen en verder genieten van jullie avontuur. Liefs en beterschap voor de ziekenboeg!
    Alii & Henk

  • 23 Juli 2014 - 08:43

    Lottie:

    Haha, toen ik het woord "scooter" las voelde het al niet goed maar uiteindelijk viel het gelukkig mee, irenke is op jou gevallen en niet andersom ;-) een ervaring rijker en een illusie armer. Beterschap voor Willeke...liefs wij.

  • 23 Juli 2014 - 08:44

    Udo Grimminck:

    Adoeh Gun wat een avontuur, ja!! ☺ Gelukkig dat alles tamelijk goed is afgelopen. Hoop dat jullie reisgenoten ook snel zullen herstellen. Het scooter avontuur Gun, ik voorspel je dat het gaat eindigen in een Harley-Davidson! Jullie huissleutel hebben wij aan Bert afgegeven. Alles wel aan de Betuwe. Wij kijken uit naar je nieuwe verslag!
    Tineke en Udo.

  • 23 Juli 2014 - 08:46

    Suzan:

    Jeetje wat een avontuur, gelukkig met goede afloop. Is Irenke er zonder kleerscheuren vanaf gekomen? Tis natuurlijk wel een bikkeltje maar dan toch. . . Een valpartij met daarna eindigen met je lieve prins bovenop je kan romantisch zijn maar in dit geval???
    Jammer voor jullie reisgenoten. Zit niets anders op dan af te wachten tot er nieuwe krachtt is om verder te gaan. Er volgt vast weer veel meer mooi nieuws! X

  • 23 Juli 2014 - 09:58

    Lia Hofman:

    Wat een verhaal. Dat is schrikken, gelukkig behoorlijk goed afgelopen.
    Maar je zal het wel even rustig aan moeten doen. even rust houden denk ik.
    Beterschap. Liefs Lia

  • 23 Juli 2014 - 10:19

    Els Tuk:

    Lieve Irenke Gun & vrienden lijkt me dat jullie allen een goede waarschuwing gehad hebben om vooral echt extra voorzichtig te doen ! Jullie zijn geen 20 meer & darmen kunnen niet alles aan !
    Na goede rust & nieuwe kracht vol goede moed verder genieten van jullie mooie reis !
    Onderschat de gevaren niet tijdens jullie mooie reis daar blijven wij voor waarschuwen uit eigen ervaringen !
    We weten dat een gewaarschuwd mens nu voor 2 telt hi hi
    Liefs & kusjes van Dolf & Els


  • 23 Juli 2014 - 10:56

    Sanne:

    Oei oei... voorzichtig! Gelukkig hebben/hadden jullie nu een paar dagen rust, waardoor mama rustig kan herstellen van d'r buikkrampen en is jullie scooterslide ook met een paar kleine ongemakken afgelopen. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit zag toen jullie samen slippend door de bochten gingen! Veel plezier nog en alvast een veilige reis naar Java!

    X San

  • 23 Juli 2014 - 11:31

    Ferry Heitkonig:

    Dag allemaal, leuk om te horen dat jullie stoere uitstapjes maken, daar hoort dan af en toe ook en goed verhaal bij. Houd het wel beperkt met de valpartijen, we zien jullie weer graag terug!.

    Ik heb ontdekt in die mooie warme gebieden dat, wanneer je je ogen dicht doet en heel diep nadenkt, je ook prachtige reisjes op de scooter kan maken waarbij ik tot heden nog nooit gevallen ben....
    bevalt mij heel goed :-).

    Geniet lekker verder, we denken aan jullie!

    groeten,

    Annette en Ferry

  • 23 Juli 2014 - 17:32

    Willy :

    Lieve Irenke en Gun,
    Als je weer thuis bent Gun, wil ik je wel rijlessen op de brommert geven hoor!
    Maar zonder gekheid, zo heeft wat wel en wat niet of moeilijk kan in ieder land een andere betekenis.
    Een beetje rust kan trouwens geen kwaad om al die indrukken een beetje te verwerken, toch?
    Liefs
    Willy

  • 23 Juli 2014 - 21:10

    Kyra:

    Prachtige foto van jou op de scooter..zo had ik me het wel een beetje voorgesteld en nu mams er nog achterop woehoee stoer hoor! Wat een avonturen zeg..een hele belevenis.. gelukkig zijn jullie nog heel.
    Beterschap voor Willeke! Ik hou van jullie , liefs en xxx mij.

  • 23 Juli 2014 - 21:38

    Frans En Anneke:

    Hoi gun en irenke,
    Ik zie het helemaal voor me met die scooter: Gun, je bent geen 25 meer en je hoeft ook geen indruk meer te maken op Irenke toch? Wel stoer dat je t geprobeerd hebt. We genieten van je verhalen.
    Wij zitten op dit moment in de mooiste bergen van Spanje: de Pisos de Europa! Prachtig hier!
    Geniet nog van jullie reis!

  • 24 Juli 2014 - 14:20

    Renny Van Weert:

    hallo vakantiegangers, wat leuk al jullie belevenissen "mee te maken"!
    Passen jullie wel goed op jezelf en elkaar, want we willen je straks wel weer graag als collega v.w. er
    in het theater zien Gunnard! Ik ben benieuwd naar het volgende verslag!
    geniet! Renny

  • 24 Juli 2014 - 22:06

    Annie R.:

    Wat een lachwekkend verslag. Sorry hoor, maar ik zie dat helemaal voor me. Die helm staat je trouwens leuk.
    Jammer dat het met Willeke haar darmen niet goed gaat. Hopelijk knapt zij snel weer op. En dan maar weer verder genieten samen.
    Met lieve groet, Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samosir

Indonesië 2014

Een (hernieuwde) kennismaking met mijn geboorteland.

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2014

Bounty islands

12 Augustus 2014

Tulamben

11 Augustus 2014

Bali, Indonesië

07 Augustus 2014

Banyuwangi

05 Augustus 2014

Bromo belevenissen
Gunnard

In juli en augustus 2014 ga ik met Irenke, Willeke en Bram ruim zes weken naar Indonesië. Met dit reisverslag willen wij vrienden en familie mee laten genieten met onze belevenissen.

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 8700

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: